Acasă » Apologetica » Despre cum lucreaza Evanghelia[2]

Despre cum lucreaza Evanghelia[2]

continuare de aici.

Totusi, auzirea harului lui Dumnezeu nu este totul, in acest moment al planului lui Dumnezeu. Scriptura vorbeste si despre “cunoasterea” harului. Fiindca Dumnezeu nu Si-a descoperit voia pentru informare, ci pentru transformare. Omul trebuie sa cunoasca harul lui Dumnezeu, in adevar! Pentru a-l cunoaste in mod personal, intim, real, trebuie sa-l auda, sa-l afle prin cuvant, prin predicare lui.

Cunoasterea lui Dumnezeu este o tema fundamentala a Scripturii si a acestei epistole. Cunoasterea aceasta de Dumnezeu nu este doar una limitata la momentul convertirii, ci trebuie sa fie o caracteristica a vietii crestine. Vom lasa pentru un alt articol ce presupune transformarea vietii de zi cu zi, in cunoasterea de Dumnezeu, a celui care s-a intors la Dumnezeu si ne vom rezuma doar la a scrie despre acest aspect in ce priveste convertirea insasi.

Harul din Evanghelie este cu privire la o nadejde pe care o primim

Cuvantul adevarului Evangheliei, descoperirea noua a harului lui Dumnezeu este cu privire la realitati care trec dincolo de lumea aceasta, pana in vesnicie. Evanghelia ne aduce promisiunea iertarii omului si a impacarii acestuia cu Dumnezeu, in asa fel incat sa credem ca va veni o zi in care Il vom vedea pe Dumnezeu asa cum El si vom fi ca El (sensul acestor cuvinte este sensul din prima epistola a lui Ioan). Evanghelia ne aduce promisiunea ca trupul acesta muritor va fi imbracat cu un trup de slava.

Aflam promisiunea ca Cristos va reveni, ca Biserica va fi luata la El, ca nu vor mai fi lacrimi, ca vom fi facuti desavarsiti, ca vom primi mantuirea pe care o asteptam, ca moartea nu va mai fi si ca “intai vor invia cei morti in Cristos”, fiind o inviere a tuturor mortilor.

Aflam, in Cuvantul adevarului Evangheliei, “fagaduintele Lui nespus de mari si scumpe”, prin care ne-am facut partasi “firii dumnezeiesti” dupa ce am fugit de stricaciunea care este in lume prin pofte.

Asadar, auzirea si cunoasterea harului se traduce in aflarea unei nadejdi nepieritoare: “din pricina nadejdii care va asteapta in ceruri si despre care ati auzit mai inainte in cuvantul adevarului Evanghelie” (Col 1: 5).

Nadejdea crestinului aduce in viata lui credinta si dragoste

Pavel spune ca se intampla ceva “din princina nadejdii” despre care tocmai am vorbit mai sus. El afirma ca: “am auzit despre credinta voastra in Hristos Isus, si despre dragostea, pe care o aveti fata de toti sfintii,  din pricina nadejdii…”.

Asadar, dupa ce Evanghelia este propovaduita, predicata, aceasta este auzita si chiar cunoscuta de oameni. Nu toti ajung sa-L cunoasca pe Dumnezeu dintre toti cei care aud. Dar, daca-L cunoaste cineva pe Dumnezeu, lucrurile nu se opresc aici. Fiindca Evanghelia harului ne vorbeste despre o suita de nadejdi, in esenta, despre nadejdea mostenirii vietii vesnice (care este, de fapt, cunoasterea lui Dumnezeu si a lui Cristos – vezi evanghelia dupa Ioan).

Dar, nadejdea aceasta face ca in viata omului sa existe credinta in Dumnezeu si dragoste fata de oameni. Credinta este fata de Cristos, Logos-ul Dumnezeu si dragostea fata de fratii de credinta, numiti „sfinti” aici.

Concluzii:

–          Evanghelia trebuie predicata, pentru ca trebuie auzita; Evanghelia trebuie citita, trebuie transmisa;

–          Prin auzirea Evangheliei oamenii pot sa cunoasca harul lui Dumnezeu, har care era mai inainte, dar care este descoperit in Evanghelie omului;

–          Prin cunoasterea harului lui Dumnezeu, omul nu doar afla ceva, ci este transformat;

–          Adica, Evanghelia are putere transformatoare, care schimba vieti (anii istoriei crestinismului nu fac decat sa dovedeasca aceasta in vietile celor care au umblat cu Dumnezeu);

–          Transformarea Cuvantului aduce in viata omului credinta fata de Dumnezeu si dragoste fata de sfintii credinciosi;

–          Evanghelia este, asadar, vie; Evanghelia produce in viata omului urmari;

–          Evanghelia nu are de-a face cu cele de pe pamant (Evanghelia prosperitatii, de exemplu, este un non-sens), ci cu cele eterne, cu Dumnezeu, cu ceea ce avem in El, aducandu-ne o nadejde reala in acestea;

–          Uitandu-te in viata ta, daca nu ai valorile cerului, inseamna ca Evanghelia nu te-a schimbat, doar, cel mult, ai auzit-o…

Un gând despre „Despre cum lucreaza Evanghelia[2]

  1. Pingback: Despre cum lucreaza Evanghelia[1] | Ascultarea Credintei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s