Acasă »

Coloseni 1: 1 – Către

Pavel, apostol al lui Cristos Isus, prin voia lui Dumnezeu, și fratele Timotei, către sfinții care sunt în Colose, frați credincioși: har și pace vouă de la Dumnezeu, Tatăl nostru, și de la Domnul Isus Cristos! (Coloseni 1: 1 – 2, NTR)

Către cine este adresată această scrisoare (epistolă)?

Iată:

– către sfinții care sunt în Colose: frați credincioși

De la bun început, trebuie observat că această scrisoare nu se adresează oricui. Imediat, ea se trimite celor din orașul Colose al vremii, anume acelora dintre ei care formau biserica din loc, adică fraților credincioși sau sfinților. Istoric, epistola se adresează tuturor bisericilor creștine compuse din frați credincioși (alți frați, aceeași credință).

Invățăm:

1. Diversitatea în Biserica lui Dumnezeu este dată de frați, credința este aceeași

2. O interpretare a scrisorii de către cei care nu sunt în grupul favorizat al sfinților este doar un exercițiu al pierderii inutile a timpului

3. Multe categorii de oameni pot fi într-o Biserică locală, dar numai unii sunt frați credincioși. Aceștia din urmă sunt sfinții adevărați (nu icoanele pictate într-o biserică sunt sfinții acelei Biserici, ci oamenii ei, dacă aceștia sunt credincioși, adică dacă au acea credință despre care vorbește Scriptura și Cristos).

4. Aceia care sunt credincioși aceluiași Domn, cei care au aceeași credință sunt frați. Ideea de frățietate nu este un produs al spectrului peiorativ și nici nu poate cădea în derizoriu în urma unei folosiri abuzive. Frații nu sunt pocăiții, că așa își zic ei. Frații sunt creștinii care au aceeași credință, fiindcă aceasta le dă acest statut natural.

5. Oamenii aceștia sunt locuitori ca toți ceilalți, pe același Pământ, în timp și spațiu. Biserica este cât se poate de reală și viața ei nu trebuie înstrăinată în concepte filozofice moarte, ci trebuie să curgă prin venele unor ființe vii, obișnuite (și, totuși, extraordinare).

6. Frate credincios înseamnă un frate pe care te poți baza. Te poți baza în ce privește identitatea (în Cristos). Adică: e în Cristos și nu se preface).

7. Deși în Colose, deși oameni obișnuiți, deși în carne și oase, totuși „în Cristos”. Identitatea aceasta este definită de Noul Testament ca fiind taina lui Dumnezeu pe care a ținut-o ascunsă dar pe care a descoperit-o „sfinților Lui”.

8. Dumnezeu este Tatăl acestor „frați”. Cristos este Stăpânul (Domnul). Domnul Isus, nu un Isusuc prietenaș. Oricum, o aceeași credință o pot avea doar aceia care Îl au pe Dumnezeul acestei credințe ca Tată. Astfel, ei sunt frați. Paternitatea se urmărește pe firul credinței, fiind testul ADN al primei și potențarea identității de „frate”.

Așadar, epistola nu este pentru oricine, dar poate să-i învețe pe toți.

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s