Acasă » Comentarii biblice » Perechea – Evrei 9

Perechea – Evrei 9

În Evrei 9 apare, într-o formă sau alta, perechea „primul” – „al doilea” de 3 ori:

  1. cu referire la corturi: primul cort („locul sfânt”) – al doilea cort („locul preasfânt”);
  2. cu referire la testamente: primul testament (legământ) – al doilea testament (legământ);
  3. cu referire la arătările lui Cristos – prima arătare (pentru păcat) – a doua arătare (pentru mântuire).

De asemenea, implicit, textul vorbește despre o paralelă între „cortul ceresc” (primul cort) și „cortul pământesc” (al doilea cort) – ordinea rezultă din faptul că cel pământesc a fost făcut după chipul celui ceresc (de către Moise).

Prin folosirea acestui procedeu, se întărește vremelnicia „primului” și eternitatea „celui de-al doilea”. De asemenea, primul trebuie să treacă pentru ca să aibă loc al doilea (sau să intre în vigoare).

Tot în acest sens, a se remarca și perechea „faptele moarte”, „Dumnezeul cel viu”.

Publicitate

4 gânduri despre „Perechea – Evrei 9

  1. _Binecuvantatul Dumnezeu si Cel Atotputernicul Creator sa va dea Binecuvantarea si Harul ce trece peste toate si le impartaseste, frate!
    Este de mult de cand nu am mai comentat, dar nu mi-am putut stapini dorinta mare de ati ura dupa multe zile, unele trecute prin suferinta totusi cu bucurie prin bunavointa Domnului, ca in ciuda vreunui conflict, treburile tale sa-ti mearga bine in lucru Domnului, vazand osteneala ta asupra subiectului.
    Si multumesc lui Dumnezeu si tie, ca mi-a starnit curiozitatea, ca mare este lucrarea si deopotriva si maiestria lucrarii, priceperii si Intelepciunii Lui si ca o mireasna de bun miros si bine raspandita in lucrurile despre care vorbesti, domnule fratior, daca imi permiti sa ma adresez astfel!
    Pentru ceice tin la invatatura, in dar cunosc si puterea Cuvantului Sau stiu_ .Toate sunt pereche, una’n fața celeilalte, și nimic n’a făcut care să nu fie’ntreg; (inteles)
    Dar am un gand:
    Tot asa nimeni nu se poate impartasi cu perechea sa in cele ceresti inainte de a-si aduce darul sau pe altar.

  2. Cântarea lui Simeon
    25 Şi iată că în Ierusalim era un om numit Simeon. Omul acesta ducea o viaţă sfântă şi era cu frica lui Dumnezeu. El aştepta mângâierea lui Israel, şi Duhul Sfânt era peste el.
    26 Duhul Sfânt îl înştiinţase că nu va muri înainte ca să vadă pe Hristosul Domnului.
    27 El a venit în Templu mânat de Duhul. Şi, când au adus părinţii înăuntru pe Pruncul Isus, ca să împlinească cu privire la El ce poruncea Legea,
    28 Simeon L-a luat în braţe, a binecuvântat pe Dumnezeu şi a zis:
    29 „Acum, slobozeşte în pace pe robul Tău, Stăpâne, după Cuvântul Tău!
    30 Căci au văzut ochii mei mântuirea Ta,
    31 pe care ai pregătit-o să fie, înaintea tuturor popoarelor,
    32 lumina care să lumineze neamurile şi slava poporului Tău Israel !!! ”
    33 Tatăl şi mama Lui se mirau de lucrurile care se spuneau despre El.
    34 Simeon i-a binecuvântat şi a zis Mariei, mama Lui:

    „Iată, Copilul acesta este rânduit spre prăbuşirea şi ridicarea multora în Israel şi să fie un semn care va stârni împotrivire…””

  3. Dar se pare ca mai persista inca un cort si un obicei vechi si care nu este dela Singurul Creator.
    Acel cort impreuna cu obiceiul lui si perechea lui de asemenea,
    trebuie sa dispara!
    Exista printre oameni un obicei de acela si anume se intampla ca atunci cand intampini pe unii cu o urare de bine, instictiye si acela automat ca o mitraliera, simtindu-se provocat, mai ales cand ii amintesti ca este o alta intelepciune si obicei dat omului prin care sa traiasca si acela fiind:
    Urarea si facerea de bine, iubirea de oameni!

    „Iată, Copilul acesta este rânduit spre prăbuşirea şi ridicarea multora în Israel şi să fie un semn care va stârni împotrivire…””
    Domnul sa te binecuvinteze_ iata ce zice credinta in Dumnezeu!
    ( vorbind de corturi si perechi, gandeam sa mentionez un cort a carui pereche provoaca inca multa durere si necaz, de care e bine sa nu treci?)

  4. Iacov zicea: „Fraţii mei, să nu ţineţi credinţa Domnului nostru Isus Hristos, Domnul slavei, căutând la faţa omului.” Iacov 2:1
    _ ce zice Credinta? Nu-mi pasa ca e omul bogat sau sarac!
    Ezechiel 22:26 Preoţii lui calcă Legea Mea şi Îmi pângăresc lucrurile Mele sfinte, nu fac nicio deosebire între ce este sfânt şi ce nu este sfânt, nici nu învaţă pe oameni să facă deosebire între ce este necurat şi ce este curat, îşi întorc ochii de la Sabatele Mele şi sunt pângărit în mijlocul lor.
    Romani 3:22 şi anume neprihănirea dată de Dumnezeu, care vine prin credinţa în Isus Hristos, pentru toţi şi peste toţi cei ce cred în El. Nu este nicio deosebire.
    Romani 10:12 În adevăr, nu este nicio deosebire între iudeu şi grec, căci toţi au acelaşi Domn, care este bogat în îndurare pentru toţi cei ce-L cheamă.
    (iarasi zic, vorbeam de …! Cei ce umbla dupa ce este evident si ce izbeste ochii… sau trimeteri si referinte biblice evidente numai intr-o anumita masura, nu mai umbla dupa ce zice si ureaza Credinta)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s